文:MenClub 魏文青  
POSTED ON 03 Aug 2022

「認路」乃係唔少情侶出去玩時,最常產生爭執嘅原因之一,甚至有唔少男士認為女性天生就係唔識認路。近日一個意大利研究就發現,雖然女性的確比起男性更容易認唔到路,但實際上「認唔到路」嘅人只佔人口3%——換言之大家日常生活接觸到嗰班大叫「認唔到路」嘅人,其實大多係「唔想認路」?

首先,研究中嘅「認唔到路」其實有個學名,叫「Developmental Topographical Disorientation (DTD,發展性地形迷失)」,意思係指認知能力冇問題,但就唔知點解個腦缺少地形認知及導航能力嘅神經障礙,具體黎講就係患者認得出不同地標、地點,但就冇辦法於腦中描繪出地點嘅相對位置,所以冇辦法由A點去到B點,嚴重者連喺自己屋企入面都會蕩失路。

而為咗知道意大利年輕人嘅DTD情況,來自Sapienza羅馬大學心理學系嘅Laura Piccardi就與其團體做咗個研究,搵黎超過1,600名年齡介乎18-35歲 (當中635名為男性)、平均學歷為14.8年嘅意大利年輕人,透過自行回報嘅問卷 (如:你閱讀地圖的能力有多高?每星期蕩失路幾多次?),再結合年齡、性別、病歷、日常認知能力情況等去斷定一個人有冇患上DTD。

結果發現,「不出意外」地,女性受訪者更傾向回報有「方向感問題」,同時亦更傾向用地標認路 (即係去到一個全新嘅地方,又或者睇地圖時會認唔到路),不過研究就指男性患上DTD「嘅風險亦在增加」。更重要嘅係其實只有3%受訪者係真正患上DTD,換言之絕大部份人嘅認路能力都係冇問題。至於點解能力冇問題都係認唔到路、睇唔到地圖?有冇聽過一句嘢係「非不能也,是不為也」?

資料來源:“Where am I?” A snapshot of the developmental topographical disorientation among young Italian adults